Kāpēc digitālā kampaņa nenes gaidīto rezultātu? B2B jeb “neglītā niša”.

Kāpēc digitālā kampaņa nenes gaidīto rezultātu? B2B jeb “neglītā niša”.

Mūsdienās pieejami neskaitāmi rīki, kas var palīdzēt izveidot digitālo reklāmas kampaņu. Tik pat liels ir pieejamais informācijas daudzums, kas vada un izglīto potenciālo digitālās kampaņas veidotāju. Teju katrs uzņēmējs, vadītājs, menedžeris ir mēģinājis tādu radīt saviem spēkiem. Rezultāti ir bijuši apmierinoši vai ne tik apmierinoši. Tieši B2B ir lielākais izaicinājums digitālajā mārketingā. Ne pa velti digitālajā vidē to sauc par  “neglīto nišu”, jo ir praktiski neiespējami izmantot mirkļa vājumu, kas rodas no emocijām, ko parasti izmanto B2C mārketingā.

Lai palīdzētu saprast, kādas ir iespējamās kļūdas, esam apkopojuši pāris no tām un kā no tām izvairīties.

1. Nepareiza auditorijas atlase.

Lai cik veiksmīga būtu reklāma un pārdomāta uzruna, tā nestrādās, ja tiks novirzīta uz nepareizo auditoriju. Grūti būs pārdot suņu barību pircējiem, kuriem nav suņu. Bet kā izvēlēties un atlasīt tieši savam produktam orientēto audotoriju? Šeit ir divas iespējas kļūdīties – atlasīt pārāk lielu auditoriju un pārmaksāt, vai atlasīt pārāk šauru auditoriju un nesasniegt vajadzīgo rezultātu. Pirmais solis būtu saprast, kur visvairāk varētu būtu sastopama mana auditorija un kādi ir tās uzvedības principi. Pat, ja reklamētais produkts ir orientēts uz B2B, jāsaprot, ka uzrunājamais pamatā ir cilvēks ar savām personīgajām interesēm un paradumiem, bet neaizmirstot, ka lēmums netiks pieņemts uz emociju pamata, bet tiks rūpīgi izvērtēts.

2. Nepareiza kanāla izvēle.

Bieži domājot par digitālo reklāmu B2B jomā maldīgs ir uzskats, ka reklāmu jāizvieto tikai uz biznesu orientētos medijos vai tīklos. Bieži izvēloties šādu pieeju – tiek pārmaksāts un liela daļa potenciālo klientu netiek sasniegta. Būtiski izvērtē savu potenciālo klientu uzvedība gan kā biznesa pārstāvi, gan kā cilvēku ar personīgajām interesēm. Lielākais izaicinājums ir atrast šo balansu starp uzņēmēju un personību, lai maksimāli optimizētu uzrunājamo auditoriju.

Izvērtējot savas auditorijas uzvedību ir vērts ņemt vērā, ka brīdī, kad auditorija apmeklē uz biznesu orientētu kanālu, tā konkrētajā brīdī ir vairāk atvērta tieši biznesa idejā un mazāk atvērta emocionāliem lēmumiem.

3. Nepareizais brīdis uzrunai.

Pat izvēloties pareizo uzrunas kanālu, var kļūdīties ar izvēlēto laiku. Potenciālais klients, kurš pamatā ir cilvēks ar savu dienas ritmu var būt dažādā noskaņojumā – aktīvajā darba un atpūtas. Brīdis, kad potenciālais klients ir atpūtas režīmā un atvērts spontāniem lēmumiem nebūs piemērots nopietnam biznesa lēmumam. Nevar droši apgalvot, kurš ir labākais brīdis, kad uzrunāt potenciālo B2B klientu, bet viens no atzinumiem, ka tā ir dienas pirmā daļa, kad cilvēks ir pamodies un aktīvs. Dienas pirmā puse ir plānošanas brīdis – šis ir piemērotākais brīdis dot pareizos grūdienus jaunā virzienā. 

4. Nepiemērota uzruna.

Reklāmas uzrunai ir jābūt uz klientu orintētai. Kādi būs klienta ieguvumi, kā tas palīdzēs viņa biznesam, izaugsmei, izmaksu samazināšanai utt. Reklāmas devējam jābūt gatavam sniegt bezmaksas pakalpojumu, izglītojošu un noderīgu informāciju, kas neuzliek nekādu pienākumu potenciālajam klientam. Izglītojot savu klientu nav jābaidās, ka tagad viņš visu zinās un pats spēs to izdarīt un Tavs pakalpojums nebūs vairs vajadzīgs. Piemēram, izglītojot pacientus par zobu higiēnas paradumiem – zobārstiem nav jābaidas pazaudēt pacientus, tie nesāks pēkšņi paši labot zobus, bet iespējams tie uzzinās, cik svarīgi profilaksei veikt arī zobu higiēnu pie higiēnista. 

5. Iespēju neizmantošana.

Mūsdienās ir grūti izsekot visām jaunākajām tendencēm un iespējām. Nereti uzņēmēji palaiž garām dažādus rīkus un iespējas. Neizmanto visu digitālās vides potenciālu, piemēram, neizmanto remārketinga iespējas, neizmanto jau savu esošo auditoriju, kā arī neizmanto iespēju auditoriju uzrunāt dažādos veidos ar dažādiem vizuālajiem materiāliem. Remārketingam jeb atkārtotajam mārketingam izmanto to pašu uzrunas veidu, ko pirmajā reizē. Kāpēc domā, ka potenciālais klients noreaģēs uz to pašu reklāmu, uz kuru nenoreaģēja pirmajā reizē?

6. Nerēķināšanās ar konkurentiem.

Nereti uzsākot digitālo kampaņu B2B jomā reklāmdevējs nav izvērtējis savu konkurentu aktivitātes. Vai tieši pretēji – pārlieku fokusējies uz tām. Konkurentiem kampaņas tieši tā pat kā Tavējās var būt gan veiksmīgas, gan ne tik veiksmīgas. Jāizvērtē, ko varam mācīties no konkurentu veiksmēm un kļūdām un kā tās izmantot savā labā.

7. Datu neanalizēšana.

Neviens nepateiks, kas tieši strādās un kas nestrādās, to varēs pateikt tikai pēc kampaņas. Digitālā vide ir precīzs mērīšanas rīks, kur iespējams iegūt milzīgu datu daudzumu par veiktajām aktivitātēm. Bet nereti šie dati paliek neizmantoti dažādu iemeslu dēļ. Izplatītākais ir iemesls, kad reklāmdevējs nemāk šos datus lasīt un izmantot nākamās reklāmas kampaņas labā un nereti pieļauj vienas un tās pašas kļūdas, no kurām būtu iespējams izvairīties atkārtoti.

Mēs ar Jums sazināsimies

Lūdzu ievadiet vārdu!
Lūdzu ievadiet e-pasta adresi!
Lūdzu ievadiet tālruņa numuru!
Lūdzu ievadiet jautājumu!
Paldies! Jūsu pieteikums ir nosūtīts!
Sazinies ar mums, zvanot pa tel. +371 22011444 vai raksti uz info@mediaparks.lv