Vai lietotāju pieredzei ir lielāka nozīme nekā pašam produktam vai pakalpojumam?
Pētījumu dati liecina, ka vairāk nekā 80% gadījumos lietotāji apmeklē konkurentu lapu, jo viņus neapmierināja iepriekš skatītās lapas lietojamība, struktūra vai saturs. Tādēļ šodien ikvienam uzņēmumam, veidojot digitālā mārketinga stratēģiju, jākoncentrējās uz lietotāju pieredzes jeb user experiene (UX) uzlabošanu web lapā vai aplikācijā.
Bet, kas īsti ir lietotāju pieredze un kāpēc tā ir nepieciešama?
Šis termins šodien ir iekarojis lielu popularitāti dizaineru, programmētāju, kā arī mārketinga speciālistu vidū, un kļūst arvien aktulāks temats uzņēmējdarbībā. UX jeb lietotāju pieredze ir web lapas vai aplikācijas pielāgošanas process konkrētajam lietotājam, kas paveikts veicot regulārus atjauninājumus aplikācijas vai web lapas dizainā. UX pieredzes uzlabošanas procesā tiek rūpīgi pētīta un analizēta lietotāja uzvedība apmeklētajā lietotnē, tiek izprasta viņa motivācija un vēlmes, tādējādi uzlabojot aplikācijas dizainu un digitālo pieredzi. Lietotāju pieredze jeb UX ir būtisks elements ikvienam uzņēmumam, kā mērķis radīt labu iespaidu ar lietotāja pirmo web lapas vai aplikācijas apmeklēšanas reizi. Būtiski piebilst, ka lietotāju pieredze ir ne tikai laika, bet arī uzņēmuma finansiālais resurss – lapas lietotājs pieņem lēmumu palikt vai atstāt lapu dažu sekunžu laikā, tādēļ UX pieredzes nenodrošināšana var atstāt ilgtermiņa sekas attiecībā uz uzņēmuma saskari ar klientiem, kā arī peļņu.
Prātīga investīcija uzņēmuma nākotnei – arvien vairāk uzņēmumu saskaras ar atklāsmi, ka iespējama aplikācijas vai web lapas lietojamības problēmu novēršana izstrādes jeb prototipēšanas sākumā ir krietni izdevīgāka nekā to novēršana vai dizaina pārveidošana vēlāk. To apstiprina fakts, ka tikai 20% no defektiem, kas pamanīti izstrādātajā aplikācijā vai mājas lapā ir aktuālas problēmas, kuru novēršanā ir jāiegulda lielu daļu laika un finansiālo līdzekļu. Pārējās problēmas tiek iedalītas lietojamības problēmās, no kurām lielāko daļu var risināt jau prototipēšanas perioda laikā. Tieši šī iemesla dēļ ikviens uzņēmums, ieguldot laiku un līdzekļus UX uzlabošanā projekta izstrādes sākumā ir ilgtermiņa ieguvējs – tādējādi uzņēmums samazinās nākotnes izdevumus, palielinās konversiju rādītājus un pats būtiskākais – īstenos veiksmīgu dialogu ar web lapas vai aplikācijas lietotājiem.
Lietotāja pieredze ir serviss, ko sniedzat saviem kleintiem!
Ievērojama konversiju rezultātu palielināšanās – vidēji 3-5 sekunžu laikā lietotājs iegūst pirmo iespaidu par apmeklēto web lapu un pieņem lēmumu – turpināt uzturēties mājas lapā – vai nē. Tieši tādēļ ir ļoti būtiski uzņēmumam atcerēties, ka tieši lietotāja pieredze 3-5 sekunžu laika periodā ir noteicošākais faktors patērētāja gala lēmuma pieņemšanā. Un tieši tādēļ pārdomāts lapas dizains, navigācijas pogu izkārtojums, mobilajām ierīcēm un lietotājam draudzīga web lapa var strādāt Tava uzņēmuma labā kā veiksmīgs pārdošanas speciālists 24/7. Web lapas dizains, kas ir sakārtots no sadaļu izkārtojuma, fonta un krāsu shēmas viedokļa aicina lapas apmeklētājus uz darbību jeb call-to-action (CTA) un ievērojami palielina aplikācijas vai mājas lapas konversiju rādītājus.
Raksta noslēgumā vēlamies secināt, ka lietotāja pieredze ir neatņemama un veiksmīga mārketinga, klientu attiecību veidošanas, kā arī pārdošanas pamatdarbības procesa sastāvdaļa! Tiek lēsts, ka šogad lietotāju pieredzei būs lielāka nozīme un vērtība uzņēmējdarbībā kā pašam produktam vai pakalpojumam. Līdzīgus produktus vai pakalpojumus piedāvā daudzi un klients var izvēlēties pie kura tos iegādāties, tādēļ, vienīgais ko pārdevējs var sniegt – ir serviss vai apkalpošana. Lietotāja pieredze ir kā serviss, ko sniedzat saviem klientiem! Tādēļ jau tuvākā gada laikā tiek prognozēts, ka vairāk kā 70% no tiem lietotājiem, kas šobrīd netestē UX pieredzi savās mājaslapās, to sāks darīt, lai varētu uzlabot pārdošanas un mārketinga rezultātus.