Kas jāņem vērā, izstrādājot interneta vietni jūsu biznesam

Kas jāņem vērā, izstrādājot interneta vietni jūsu biznesam

Ja jūsu mājaslapa ir pieejama tiešsaistē, jūs varat sasniegt vairāk patērētāju. Jo vairāk patērētāju jūs sasniedzat tiešsaistē, jo vairāk iespēju jums ir veikt pārdošanu. Izmantojot interneta vietni pareizi, jūs varat pārdot savus produktus un pakalpojumus visu diennakti. Vietnes saturam jābūt informatīvam un jāpalīdz apmeklētājiem labāk izprast jūsu produktus un pakalpojumus.

Viegli uztverama lapas uzbūve

Svarīgs visu uzņēmumu tiešsaistes klātbūtnes aspekts ir to apmeklētāju lietošanas pieredze. Tas būtībā nozīmē, cik viegli ir pārvietoties jūsu mājaslapā. Navigācija ir ļoti svarīga, lai potenciālie klienti paliktu jūsu vietnē, tāpēc, ja jūsu mājaslapas navigācija nav atbilstoša, tas var kaitēt jūsu biznesam.

Tīmekļa lietotāji ir nepacietīgi un pieprasa tūlītēju apmierinājumu. Ja interneta vietne nespēj apmierināt lietotāju cerības, uzņēmums zaudē naudu. Jo mazāk intuitīva ir navigācija, jo vairāk lietotāju ir gatavi pamest vietni un meklēt alternatīvas. Ja navigācija un vietnes arhitektūra nav intuitīva, lietotājiem ir grūtāk saprast, kā sistēma darbojas un kā nokļūt no punkta A līdz punktam B. Skaidra struktūra, mērenas vizuālas norādes var palīdzēt lietotājiem atrast ceļu uz savu mērķi.

viegli-uztverama-lapas-uzbuve

Izvairieties no strupceļa lapām

Izvairīties no “strupceļa lapām”. Pārliecinieties, ka jūsu lietotājs ērti var atgriezties vai pāriet uz citu sadaļu no jebkuras lapas. Viens no risinājumiem ir “stick” izvēlne, kas visu laiku lietotājam ir pa rokai. Galvenās “lipīgās” navigācijas priekšrocības ir tādas, ka izvēlne paliek redzama un lietotāji var viegli pāriet uz citām vietnes daļām bez nepieciešamības ritināt līdz pat pašam vietnes augšgalam. Ja jūsu vietnē tiek piedāvāts apjomīgs saturs, ”lipīgā” navigācija var palīdzēt uzlabot lietotāju pieredzi.

Satura noformējums

Kad runa iet par interneta vietnes saturu, prātā ir jāpatur, ka katras satura rindas garums ir aptuveni 80 rakstzīmju. Tas ļauj apmeklētājiem saglabāt interesi par tekstu. Garākas rindas tiek uztvertas kā zemapziņā iebiedējošas. Īsākas rindas nodrošina lielāku konsekvenci, lai apmeklētāji lasītu jūsu vietnē ievietoto informāciju.

Tā kā vietņu apmeklētāju uzmanība ir tik īsa, ir ieteicams izmantot pēc iespējas vairāk baltās vietas, lai viņi netiktu bombardēti ar pārāk daudz informācijas. Pamatojoties uz 80 rakstzīmju vienā rindā ieteikumu, jo mazāk rakstzīmju kādam ir jālasa vai jāatceras, jo labāk viņš spēs apstrādāt un uztvert to, kas ir jūsu interneta vietnē. Papildiniet šo plašo balto laukumu ar efektīvu aicinājumu veikt darbību un dažām ikonām/attēliem, un jūs esat gatavs darbam.

Ticiet vai nē, bet 12pt izmēra fonts ir ārkārtīgi neefektīvs mājaslapām! Ideālajam jūsu interneta vietnes šrifta izmēram vajadzētu būt 16pt. Attiecībā uz pašu fontu ir divas fontu saimes – Serif un Sans Serif. Serif ir tā saime, kurā ietilpst izteiksmīgāki fonti, piemēram, Times New Roman. Sans Serif ir noapaļotāku fontu, piemēram, Arial, saime, kas faktiski ir efektīvākie tīmekļa fonti.

Pēdējais brīdinājums saistībā ar fontu izvēli ir tas, ka nedrīkst izvēlēties pārāk daudz fontu. Visā vietnē izmantojiet ne vairāk kā trīs fontus, lai saglabātu vieglu lasāmību un estētisko harmoniju.

Krāsu harmonija

Jums jāizvēlas krāsas, kas raksturo jūsu kopējo zīmola identitāti. Izvēlieties to, kas vislabāk atbilst jūsu vietnei, kā arī jūsu uzņēmumam. Tikai pārliecinieties, ka neesat pārāk radoši un upurējat lasāmību. Izmantojiet atbilstošus atslēgvārdus mājaslapas sarakstos, un jūs sniegsiet savas lapas apmeklētājiem daudz vairāk informācijas, nekā to varētu izdarīt garā rindkopā. Turklāt tekstu papildiniet ar attēliem, lai apmeklētāji varētu vizuāli attēlot izlasīto.

web-krasas

Pēc iespējas ērtāk veikt pirkumu

Būtībā lietotāju paradumi internetā nemaz tik ļoti neatšķiras no pircēju paradumiem veikalā. Apmeklētāji ielūkojas katrā jaunā lapā, izlasa daļu teksta un noklikšķina uz pirmās saites, kas viņus ieinteresē vai kaut nedaudz atgādina meklēto. Patiesībā lielu daļu lapas viņi pat neapskata.

Kad apmeklētāji ir nokļuvuši jūsu mājaslapā, jums ir jāvirza apmeklētāji uz vietnes sadaļām, kas palīdzēs tos novest līdz konversijai. Cilvēki ir slinki, tāpēc atvieglojiet viņiem šo uzdevumu. Norādiet viņiem pareizo virzienu, lai viņiem nebūtu jācīnās, meklējot nepieciešamo.

Viens no labākajiem veidiem, kā uzlabot interneta vietnes dizainu, ir izmantot stratēģiski izvietotus aicinājumus veikt darbību tādās vietās kā navigācijas augšējā labajā pusē, zem sadaļām, kurās nepieciešama darbība, un mājaslapas apakšdaļā.

Lapas ritināšana (scrolling)

Bija laiks, kad mēs bijām piesardzīgi attiecībā uz pārāk garu sākumlapas veidošanu. Taču šie laiki jau sen ir pagājuši. Pateicoties mobilo ierīču un sociālo mediju vietņu popularitātei, ritināšana ir kļuvusi par mūsu otro dabu. Tā kā lietotāji ir pārslogoti ar saturu un cīnās ar aizvien sarūkošu uzmanības noturību, dizaineriem ir jāapgūst jauni noteikumi, lai nodrošinātu, ka ilgstoša ritināšana iesaista lietotājus un pamudina viņus uz konversiju.

Satura lasāmība ir būtiska

Par laimi, ilgi slīdoša vietne ir ideāls audekls stāstu stāstīšanai. Veidojot saturu, padomājiet par stāsta sākumu, vidu un beigām, neatkarīgi no tā, vai tā ir pārdošanas lapa vai lapa par produktu/pakalpojumiem. Papildiniet saturu ar atbilstošiem, augstas izšķirtspējas attēliem, videoklipiem un infografikām, kā arī rakstiet vilinošu tekstu, izmantojot darbības vārdus, lai piesaistītu cilvēku uzmanību.

viegli-lasama-lapa

Mobilajām ierīcēm draudzīga lapa

Mūsdienās ir ļoti svarīgi, lai jūs veltītu laiku vietnes optimizācijai mobilajām ierīcēm. Interesanti ir tas, ka 80% interneta lietotāju pieder viedtālrunis, un 61% lietotāju, visticamāk, neatgriezīsies mobilajā vietnē, kurai viņiem ir bijušas grūtības piekļūt, un 40% tā vietā apmeklēs konkurenta vietni. Mobilās optimizācijas mērķis ir panākt, lai lietotāji būtu apmierināti, pārlūkojot jūsu vietni, neatkarīgi no tā, kādu ierīci viņi izmanto. Apmierināti lietotāji visdrīzāk iegādāsies jūsu produktus vai pakalpojumus, kā arī tas veicinās vēl lielāku uzticēšanos jūsu zīmolam.

Galvenais padoms ir vairāk domāt par lietotājiem! Iedomājieties sevi apmeklētāju vietā un paturiet viņus prātā katrā dizaina procesa posmā.

 

Mēs ar Jums sazināsimies

Lūdzu ievadiet vārdu!
Lūdzu ievadiet e-pasta adresi!
Lūdzu ievadiet tālruņa numuru!
Lūdzu ievadiet jautājumu!
Paldies! Jūsu pieteikums ir nosūtīts!
Sazinies ar mums, zvanot pa tel. +371 22011444 vai raksti uz info@mediaparks.lv